Bring me her heart.

Tosiaan lupasin aiemmassa postauksessa kirjoittaa hieman halloweenina käyttämäni viittaa. Kyseessa oli siis Disney teemaiset pileet (vuonna 2014, joo tää postaus on vähän myöhässä...), ja ajattelin pukeutua Lumikin ilkeäksi äitipuoleksi. (En halunut olla ennalta arvattava ja olla Mulan, vaikka moni olisi ehkä halunut nähdä mua Mulana. Olen erilainen nuori so deal with it. :D) Tässä siis hieman tarinaa viitasta ja ehkä enemmänkin mun koko asusta.

Mirror, mirror, on the wall, who is the fairest of them all. 
Miksi sitten päädyin siihen, mihin päädyinkin? En tiedä. Kutsun saatuani selasin internetin ihmellisen maailman ja totesin, että hänen vaatetuksensa on ehkä kaavallisesti helpoin toteuttaa ja pidin värimaailmasta. Halusin siis vältämättä tehdä itse pukuni, koska opiskelijabudjetilla ei pahemmin mitään ostella. Minulla oli sattumoisin myös koulussa sopivasti neulosten kurssi, jossa piti valmistaa tuote, ja sain sovittua opettajan kanssa, että tekisin sen mekon osana kurssia. (tehokkuus, oh yeah!)

Mekon kaavat on oikeastaan suoraan peruskaavasta. Piirsin leikkaussauman joka erottaa pitsisen osan miehustasta, ja hihansuuta muokkasin niin, että siinä olisi sellainen kolmio, jonka voin sitoa sormeen kiinni (näette sitten ehkä kuvasta mitä tarkoitan... ehkä...) ja kellotin hieman helmaa. Tein mekosta hieman omalaisen version, eli se on pituudeltaan polven yläpuolella. Minähän en pitkiä mekkoja käytä. Alkuperäinen suunnitelma taisi olla voida käyttää mekkoa myös muualla hihoja lyhentämällä, mutta en kyl oo sitä kertaakaan käyttänyt niiden juhlien jälkeen xD
hihan suu muokattu niin, että toi terävä kohdassa on nauha, joka pujottautuu keskariin.
Huomaa seksikkäät lenkkarit... So hot... xD 

Kankaana käytin mekossa samettia ja pitsiä. Sametissa oli vaan se huono puoli, että se nousee kitkan avulla hyvin nopeasti vesirajan yläpuolelle jos sinulla on sukkahousut jalassa. Täytyy sanoa, että onneksi minulla on pitkä takki, muuten olis ollut noloa kävellä juhlapaikalle. (Hameni nimittäin nousi hyvin nopeasti hyvin ylös) Että kannattaa harkita sitä kun mekkoa tekee.

Mä tiiän et mä oon hot noissa kuumissa lenkkareissa, mutta yrittäkää hillitä itsenne.  xD
Viittani on siis kuten jo aiemmin mainitsin tehty ympyrähameen kaavalla. Leikkasin ympyrän ja laitoin mallinuken päälle, ja leikkasin edestä kangasta sen verran, että se oli omasta mielestäni sopiva.  Kaulus on tehty kans muotoilemalla mallinuken päälle (käytin miesnukkea, koska naisnuket olivat liian kapeita, ja minä olen iso tyttö ja tarvitsin oikeastaan vaan kaulan ja hartiat.) Kiinitykseen käytetty iso kokoinen nappi on tehty yhdistämällä joku rikkinäinen kultainen nappi ja punainen nappi. Kiinnikkeena on pieni pala kuminauhaa, jonka ompelin rinkulaksi. Hyvin kyllä toimii, voisin ehkä laittaa se joskus ulos. Ehkä... :D

Viitta melkein valmiina, nappi puuttuu.
Valmis! Kruununi on pilailukaupasta.
Ja kunnon kuvia kokonaisuudesta ei ole, koska kuten mun awkward selfiesta huomaa, etten erityisesti pidä siitä että kuviani otetaan. Ja olen melkein aina sitä mieltä, että näytän kamalalta... Nämä nyt saavat olla täällä, koska muita kuvia minulla ei ole, ja nämä nyt kuitenkin kertovat vähän prosessista. Ignooratkaa vaan mun ruma naama, ja mun huonosti laitetut hiukset. Kiitos. <3

p.s. pahoittelen mun huonot kuvat ja häiritsevät taustat. Oppari on edelleen kesken, enkä jaksannut cropata kuvat sopivaksi. Ehkä käytän enemmän energiaa ja luovuutta seuraavassa postauksessa. Sitä odotellessa... :)

Kommentit

Suositut tekstit