Joulufiilikset

Joo, mies on tänään kavereiden luonna ja minä olen yksin kotona (edelleen joksenkin kipeänä). Taistelin itseni kauppaan, koska jääkaapista ei oikein löydy mitään syötävän kelpoista. Ulkona oli aivan mahdoton myrsky. sadetta tuli poikittain ja ihme etten tehnyt Maija Poppaset matkalla. Sateenvarjosta ei saa suojaa kun vettä tuli sen alta ja varjo meinasi kääntyä koko ajan toisinpäin.

Olen yleensä aika laiska tekemään ruokaa, varsinkin silloin kun olen yksin. (Mieheni on se kulinaristi, joka tekee meillä yleensä ruokaa.) Koska ajattelin laiskotella ruoan suhteen, kävin ostamassa itselleni pakastelokerosta vähän kananugetteja ja lohkoperunoita. Siellä samaisessa pakastealtaassa oli torttutaikinalevyjä. Minä en ole tehnyt joulutorttuja moneen vuoteen. Töissä sitä tuli aikoinaan tehtyä ja syötyä sen verran niitä torttuja, että meinas tulla korvista ulos. :D (Olen herkkä houkutuksille) Nappasin sellasen paketin mukaan, kävin hakemassa purkillisen luumuhilloa ja paketin tomusokeria. Kotona tajusin vasta, ettei meillä ollut kanamunia torttujen voiteluun, koska joku kiinalainen oli käyttänyt ne tänä aamuna sen nuudeliin. (arvatkaa kolmesti kuka)



No, kyl ne minusta näyttävät ihan syötävän näköisiltä. Ehkä mieskin saa yhden maistaa kun tulee takaisin :D (mun tomusokerointi ei oikein onnistunut, syytän siivilää... ) Täytyy myöntää, et mun eka "ruokabloggaus" olis voinut olla jostain herkullisemmasta ja luksuksemmasta ruasta.  Mä kestän jos tekin kestätte. Saatte ehkä ens kerralla jotain vaikeampaa kuin paketista vedetty torttupohja jonka päälle pitää lusikoida valmista hilloa. :D 


Ainiin, pahoittelut huonoista kuvista. Kamerani kusi mun päälle (eli akku loppui) Jouduin siis käyttämään kännykkäkameraa.



Kommentit

Suositut tekstit